Isnin, 20 Oktober 2014

Penggunaan imbuhan 'di'

Saya sedang menonton Majalah 3 TV3 dengan harapan menemui penggunaan imbuhan 'di' yang digabungkan dengan perkataan 'antara'.
Setelah mengikuti siaran tersebut selama antara 10-15minit saya mendapati beberapa kali penggunaan perkataan antara telah digunakan dengan betul.
Selalunya perkataan antara digabungkan dengan 'di' oleh kebanyakan media massa sama ada media elektronik mahupun media cetak dengan cara yang tidak betul. Jadi penemuan saya setakat ini memberi gambaran awal bahawa TV3 berjaya menggunakan perkataan antara dengan betul - tidak digabung dengan 'di' dengan cara yang salah seperti yang saya tuliskan sebelum ini. TahniahTV3.
Saya terus menunggu siaran Majalah 3 dengan harapan menemui kesalahan penggunaan antara yang digabung dengan 'di' namun gagal. Lalu saya tinggalkan siaran tersebut.
Sekian coretan ringkas kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan